Search
Close this search box.

Η ψηφιοποίηση των απειλών: Το φαινόμενο της cyber-απαγωγής



Στο ψηφιακό περιβάλλον και καθώς άτομα και κοινωνίες προσαρμόζονται στα νέα δεδομένα, τόσο μετασχηματίζονται και “ψηφιοποιούνται” οι απειλές. Αυτή είναι και η περίπτωση ενός Κινέζου μαθητή προγράμματος ανταλλαγής στις ΗΠΑ ο οποίος υπέπεσε θύμα cyber-απαγωγής!

Το internet και η τεχνολογία μπορεί να έχουν εξελιχθεί ως πολύτιμα εργαλεία στις σημερινές κοινωνίες. Η επικοινωνία έγινε πιο εύκολη και άμεση ενώ σε μεγάλο βαθμό έχουν αλλάξει και ο τρόπος που αλληλοεπιδράμε, ψυχαγωγούμαστε, ενημερωνόμαστε, ενώ οι απειλές και οι επιθέσεις βρήκαν έναν καινούργιο, πιο κερδοφόρο χώρο.

Η περίπτωση e-απαγωγής του Kai Zhuang 

Ο 17χρονος Kai Zhuang δηλώθηκε αγνοούμενος από το λύκειό του μια εβδομάδα πριν το περιστατικό και αργότερα βρέθηκε από τις αρχές σε απομακρυσμένη περιοχή της Γιούτα, φοβισμένος σε μία σκηνή. Σύμφωνα με τις αρχές οι απαγωγείς χειραγωγούσαν τον νεαρό ήδη από τις 20 Δεκεμβρίου και μέσω της τακτικής του cyber εκφοβισμού και του bullying τον έπεισαν να απομονωθεί.

Καθώς πέτυχαν τον σκοπό τους οι ανώνυμοι απαγωγείς έστειλαν φωτογραφία στην οικογένειά του, την οποία την είχε τραβήξει το ίδιο το θύμα, ισχυριζόμενοι ότι τον έχουν απαγάγει ζητώντας λύτρα. Η οικογένεια πλήρωσε 80.000 δολάρια ΗΠΑ στους δράστες.

Cyber-απαγωγή: Μεμονωμένα περιστατικά ή ανελισσόμενη τάση στον κυβερνοχώρο;

Αν και δεν υπάρχουν πολλά καταγεγραμμένα περιστατικά ή διαθέσιμα στοιχεία για την συχνότητα τέτοιων απειλών, η πρόοδος της τεχνολογίας έχει διευκολύνει την διάπραξή τους.

Πολλοί ειδικοί το θεωρούν ως μία εξελισσόμενη τάση με τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης να αυξάνει τον κίνδυνο καθώς εύκολα μπορεί να υποδυθεί φωνές αγαπημένων ή και μηνύματά τους με το χαρακτηριστικό τους ύφος. Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης συνδράμουν στην επιτυχία τέτοιων εγχειρημάτων καθώς επιτρέπουν στους δράστες να μελετούν τα θύματά τους από την άνεση του υπολογιστή τους πριν έρθουν σε επαφή.

Η επικινδυνότητα τέτοιων απειλών ολοένα και αυξάνεται καθώς επίσης είναι πολύ δύσκολη η πρόληψη τέτοιων κυβερνοεπιθέσεων. Ενώ ο καθένας μπορεί να πέσει θύμα, η ενημέρωση των ατόμων για τέτοιες απειλές είναι η πρώτη γραμμή άμυνας.

Συνήθως, περνώντας στην δεύτερη φάση των cyber-απαγωγών, οι απαγωγείς τηλεφωνούν τους κοντινούς του πιέζοντάς τους να λάβουν γρήγορες αποφάσεις. Πολλά θύματα ανέφεραν πως άκουσαν ουρλιαχτά από το τηλέφωνο. Οι απαγωγείς, αναφέρουν οι ειδικοί, θα κάνουν τα πάντα για να κρατήσουν στο τηλέφωνο τους αγαπημένους των θυμάτων, λέγοντας π.χ. πως θα προκαλέσουν ζημιά αν κλείσουν το τηλέφωνο ή αν επικοινωνήσουν με κανέναν.

Το προτείνουν οι ειδικοί

Ο περιορισμός τέτοιων φαινομένων είναι μία δύσκολη υπόθεση. Είναι ωστόσο πολύ σημαντικό από τα πρώτα σημάδια του εκφοβισμού τα θύματα να αναφέρουν το περιστατικό.

Ακόμα η ύπαρξη μίας λέξης-κλειδί για περιστατικά εκτάκτου ανάγκης που να την γνωρίζουν μόνο οι κοντινοί άνθρωποι και κανένας άλλος, μπορεί να αποδειχθεί σωτήρια. Σε περίπτωση τέτοιων συμβάντων, αναφέρουν οι ειδικοί, “προσπαθήστε να επικοινωνήσετε με το αγαπημένο σας πρόσωπο και να επαληθεύσετε την τοποθεσία του”. Παράλληλα οι εταιρείες τηλεπικοινωνιών μπορούν να συνδράμουν στον περιορισμό, διαθέτοντας στοιχεία εντοπισμού της κλήσης, έλεγχο ταυτότητας κ.τ.λ.

Είναι σημαντικό να είμαστε ενημερωμένοι για αυτές τις απειλές και να ενθαρρύνουμε την ευαισθητοποίηση, ώστε να προστατεύσουμε τους εαυτούς μας και τους αγαπημένους μας.

Πηγή: cybernews.gr

Αναδημοσιεύεται με την άδεια του insuranceforum.gr

Κοινοποιήστε στα παρακάτω:

Newsletter

Κάντε την εγγραφή σας στο Newsletter νέα του συνεταιρισμού.
Scroll to Top