Το όνομά της τα λέει όλα, αφού φιλοδοξεί να τα προσφέρει… όλα. Η YaOla –με μότο Grab & Go, Day & Night- έκανε την εμφάνισή της στη Θεσσαλονίκη πριν από δέκα ημέρες με το πρώτο της κατάστημα στην Εγνατία και στόχο να αναπτυχθεί στο επόμενο διάστημα ως αλυσίδα micromarkets με «έξυπνους» αυτόματους πωλητές που είναι διαθέσιμοι 24 ώρες το 24ωρο 365 ημέρες τον χρόνο. Πρόκειται για ένα concept ιδιαίτερα διαδεδομένο στο εξωτερικό με σνακς, καφέ, αναψυκτικά, ποτά και άλλα είδη που μπορεί κανείς να βρει ανά πάσα στιγμή σε έναν χώρο όπου δεν υπάρχουν υπάλληλοι, μόνο «έξυπνα» μηχανήματα, τα οποία σε τίποτα δεν θυμίζουν αυτόματους πωλητές του παρελθόντος. Μπορεί μάλιστα κανείς να πληρώσει μόνο με κάρτα για τις αγορές του. Στο YaOla υπάρχει διαθέσιμο δωρεάν wifi, ενώ προσφέρεται και η δυνατότητα φόρτισης κινητών τηλεφώνων. Στο επόμενο διάστημα δε θα προστεθούν και νέες υπηρεσίες, όπως lockers για την υποδοχή δεμάτων διαδικτυακών αγορών.
Το πρώτο κατάστημα YaOla βρίσκεται στην οδό Εγνατία 144, είναι 30 τ.μ. και διαθέτει τέσσερις αυτόματους πωλητές: έναν με κρύα σάντουιτς, αναψυκτικά, σνακς και νερά, έναν με ποτά, έτοιμα κοκτέιλς, μπάρες δημητριακών, πατατάκια και άλλα, έναν με καφέδες (για την ώρα μόνο ζεστούς) και έναν με βασικά είδη, όπως οδοντόβουρτσες, aftershave και διάφορα gadgets, όπως φορτιστές. Αυτή τη στιγμή σε πλήρη λειτουργία βρίσκονται οι δύο πρώτοι πωλητές, ενώ άμεσα θα λειτουργήσουν και οι επόμενοι. Μάλιστα, επειδή το target group της YaOla είναι κυρίως νεανικό, το κατάστημα χαρακτηρίζεται από έντονα χρώματα και παιχνιδιάρικη διακόσμηση και έχει γίνει αντικείμενο φωτογράφισης από τους περαστικούς. Στο εσωτερικό του πρώτου YaOla υπάρχει και μια μεγάλη οθόνη, όπου θα προβάλλονται μουσικά βίντεο και διαφημίσεις, ενώ ισχυρές είναι και οι δικλείδες ασφαλείας του, με δεδομένο ότι δεν υπάρχουν υπάλληλοι.
Το πρώτο feedback από τον κόσμο είναι θετικό, όπως λέει στη Voria.gr ο δημιουργός της YaOla, Βασίλης Σέμκος, γνωστός για την airplants.gr, μια επιχείρηση με έδρα τις Σέρρες, από όπου μπορεί κανείς με ένα… κλικ να προμηθευτεί φυτά και να ενημερωθεί για το ξεχωριστό σύμπαν τους. Αυτόν τον καιρό μάλιστα η βασική κίνηση του πρώτου καταστήματος προέρχεται από τουρίστες, που είναι εξοικειωμένοι με το μοντέλο αυτό. Το ενδιαφέρον όμως δεν περιορίζεται μόνο στην καταναλωτική κίνηση, καθώς η YaOla έχει δεχθεί ήδη κρούσεις από ενδιαφερόμενους για νέα καταστήματα μέσω franchising. Άλλωστε, ο σχεδιασμός της εταιρείας είναι φιλόδοξος, αφού στόχος είναι να προστεθούν οργανικά και νέα σημεία πώλησης στην αλυσίδα, πρώτα στη Θεσσαλονίκη –ήδη σχεδιάζεται το δεύτερο κατάστημα- και κατόπιν σε αστικά κέντρα ανά την Ελλάδα. Τα κριτήρια επιλογής των τοποθεσιών των επόμενων σημείων πώλησης είναι ένας συνδυασμός εύκολης προσβασιμότητας (π.χ. κοντά σε σταθμούς μετρό), μεγάλης κίνησης (πανεπιστημιούπολη) και μνημείων/ αξιοθέατων τουριστικού ενδιαφέροντος.
Η ιδέα γεννήθηκε στον Βασίλη Σέμκο μετά από ένα ταξίδι του στη Γερμανία, όπου είδε από κοντά τη δυναμική αυτών των καταστημάτων. Έτσι, και αφού έκανε την έρευνά του, αποφάσισε να προχωρήσει στο εγχείρημα, θεωρώντας πως στη Θεσσαλονίκη, αλλά και σε άλλες πόλεις θα υπήρχε πεδίο δράσης για μια τέτοια επιχείρηση. Μάλιστα, ο ίδιος εκτιμά ότι η Θεσσαλονίκη μπορεί να υποστηρίξει άλλα τέσσερα με πέντε micromarkets.
Πηγή: voria.gr
Αναδημοσιεύεται με την άδεια του insuranceforum.gr