Search
Close this search box.

Τι συμβόλαιο χρειάζεται να έχει ένας μεταφορέας ή μια μεταφορική εταιρία όσον αφορά τα εμπορεύματα που μεταφέρει; Γράφει ο Εταίρος του “Πανόρμου” Γιάννης Σαμολαδάς

Τι συμβόλαιο χρειάζεται να έχει ένας μεταφορέας ή μια μεταφορική εταιρία όσον αφορά τα εμπορεύματα που μεταφέρει;

 

Πολλοί μεταφορείς είναι μπερδεμένοι στο τι πρέπει να κάνουν, πολλοί μάλιστα αγνοούν ότι  βάση του νόμου υπ’ αριθ. 3887 του Σεπτεμβρίου 2010 και όπως τροποποιήθηκε με το νόμο 4070 αρ.116 παρ.4, η ασφάλιση των μεταφορών εμπορευμάτων εσωτερικού είναι υποχρεωτική για ελάχιστο ποσό 60.000€.

Οι επαγγελματίες στο χώρο των μεταφορών, διακινούν καθημερινά εμπορεύματα με αξία. Είτε το φορτηγό είναι δικό τους, είτε μισθωμένο, ανεξάρτητα  αν είναι μεταφορική εταιρία ή μεμονωμένοι επαγγελματίες, έχουν ευθύνη για το φορτίο του. Πολλοί και αστάθμητοι παράγοντες μπορεί να προξενήσουν την καταστροφή ή τη φθορά και να βρεθούν υπόλογοι απέναντι στον ιδιοκτήτη του εμπορεύματος.

Αυτό που θα πρέπει να κάνουμε ως σύμβουλοι είναι να επικοινωνήσουμε με τον υποψήφιο πελάτη μας και να φτιάξουμε ένα ασφαλιστήριο συμβόλαιο το οποίο θα εξασφαλίζει τον ίδιο από τις διεκδικήσεις για αποζημίωση που μπορεί να προκύψουν από τον ιδιοκτήτη του εμπορεύματος, αν πάθει ζημιά το φορτίο που μεταφέρει για λογαριασμό του πελάτη του.

Μπορούμε να καλύψουμε την συγκεκριμένη ανάγκη καθώς και τις επιταγές του νόμου με δύο διαφορετικού τύπου ασφαλιστήρια συμβόλαια:

  1. Με συμβόλαιο μεταφορών-cargo δια λογαριασμό του ιδιοκτήτη του εμπορεύματος, δηλαδή του πελάτη τους και για αυτόν τον τύπο συμβολαίου θα αναφέρουμε παρακάτω τα πιο κύρια χαρακτηριστικά.
  2. Με ένα συμβόλαιο ευθύνης μεταφορέα, με το οποίο θα καλύπτουν την επαγγελματική τους ευθύνη για την ζημιά που θα προξενηθεί στο εμπόρευμα του ιδιοκτήτη και θα μιλήσουμε για αυτόν τον τύπο συμβολαίου σε επόμενη μας ανάρτηση.

Ποιες είναι οι καλύψεις ενός ασφαλιστηρίου μεταφορών – δια λογαριασμό του ιδιοκτήτη;

Το πιο ολοκληρωμένο συμβόλαιο, τύπου cargo που μπορείτε να προτείνετε στον πελάτη σας  είναι ένα συμβόλαιο μεταφορών δια λογαριασμό του ιδιοκτήτη, ρήτρας Α.

Το Α βγαίνει από το AllRisks, που σημαίνει κατά παντός κινδύνου.

Ένα τέτοιο συμβόλαιο προσφέρει ολοκληρωμένη ασφαλιστική κάλυψη για την οδική μεταφορά εμπορευμάτων με φορτηγό αυτοκίνητο Δημοσίας Χρήσης Εθνικών μεταφορών μέσα στα όρια της ελληνικής επικράτειας. Καλύπτει τη μεταφορά πάσης φύσεως εμπορευμάτων (εκτός αυτών που αναφέρονται παρακάτω), κατά παντός κινδύνου, για απώλειες ή ζημιές που μπορεί να προκύψουν κατά τη μεταφορά τους.

Τα μεταχειρισμένα εμπορεύματα ή άνευ συσκευασίας, κινητά τηλέφωνα, γούνες, λουλούδια (όχι αποξηραμένα), φυτά, εικαστικά έργα τέχνης, πίνακες, αντίκες, γλυπτά, τσιγάρα – προϊόντα καπνού και οινοπνευματώδη ποτά (εκτός μπύρας και οίνου), καλύπτονται μόνο βάση της ρήτρας C, δηλαδή  συνέπεια σύγκρουσης, πρόσκρουσης, ανατροπής, φωτιάς ή έκρηξης του μέσου μεταφοράς.

Μπορείτε να συζητήσετε με τον πελάτη σας και για μεγαλύτερο όριο από αυτό που προβλέπει ο νόμος  βάση των αναγκών της επιχείρησης του. Συνήθως στην αγορά μας συναντάμε σχετικά εύκολα ασφαλιστικά όρια έως 300.000€.

Ένα τέτοιο συμβόλαιο συνήθως έχει μία απαλλαγή, συνήθως από 200€ έως 500€ .

Για όσους μεταφορείς έχουν ελκυστήρες, το ασφαλιστήριο συμβόλαιο θα πρέπει να εκδοθεί στα στοιχεία τους και να αναφέρει ρητά ότι καλύπτεται οποιοδήποτε νομίμως ρυμουλκούμενο έλκεται.

Αυτό θα προστατεύσει τον πελάτη σας στην περίπτωση που θα κάνει μία τρακτόρευση ή θα ξεχάσει να σας δηλώσει την καινούργια του νταλίκα.

Σε αυτόν τον τύπο συμβολαίου ισχύει ότι:

  • Συμβαλλόμενος στην ασφάλιση είναι ο ιδιοκτήτης του φορτηγού ή αυτός που το μισθώνει.
  • Ασφαλιζόμενος και Δικαιούχος της αποζημίωσης είναι ο ιδιοκτήτης του εμπορεύματος που μεταφέρεται. Η ασφάλιση αφορά το συγκεκριμένο φορτηγό. Δηλαδή εκδίδεται ένα ασφαλιστήριο ανά φορτηγό (π.χ. εάν ένας μεταφορέας έχει 4 φορτηγά, θα πρέπει να συνάψει 4 ασφαλιστήρια συμβόλαια).

Οι κυριότερες εξαιρέσεις που θα συναντήσετε σε τέτοιου είδους συμβόλαια είναι οι παρακάτω:

 

  1. Ζημιές ή Απώλειες ή Δαπάνες συνεπεία μη τήρησης των διατάξεων Δημοσίου Δικαίου και νόμων σχετικά με το μεταφερόμενο εμπόρευμα ή το όχημα, καθώς και ανικανότητα του οδηγού λόγω μέθης, χρήσης ναρκωτικών ουσιών, έλλειψης κατάλληλης άδειας οδήγησης καθώς & παραβάσεων του Κ.Ο.Κ.
  2. Κλοπή μέρους ή ολόκληρου του φορτίου που δεν προκύπτει κατόπιν διάρρηξης, παραβίασης ή θραύσης των συστημάτων ασφαλείας και δεν καταγγέλθηκε αμέσως στις Αρμόδιες Αστυνομικές Αρχές.
  3. Ζημιές ή Απώλειες ή Δαπάνες που οφείλονται σε ανεξήγητη και μυστηριώδη εξαφάνιση.
  4. Δόλος ή βαριά αμέλεια του ασφαλιζόμενου καθώς και δόλος του προσωπικού ή συνεργατών ή αντιπροσώπων αυτού.
  5. Επακόλουθες ζημίες κάθε είδους (ενδεικτικά διαφυγόντα κέρδη κ.λ.π.).
  6. Εκδορές, γδαρσίματα και αποχρωματισμοί.
  7. Ζημιές ή Απώλειες ή Δαπάνες συνεπεία πρόσκρουσης των ασφαλισμένων εμπορευμάτων σε γέφυρες, δέντρα κ.λ.π.

 

Σίγουρα κανένα ασφαλιστήριο δεν καλύπτει τα πάντα αλλά κάνοντας ένα τέτοιο συμβόλαιο θα κάνει τους πελάτες σας να κοιμούνται  καλύτερα, πληρώνοντας μόνο κάποια cents την ημέρα ως ασφάλιστρο. Τα ετήσια ασφάλιστρα της αγοράς κυμαίνονται από 110€ έως 220€ ανά όχημα.

 

ΠΡΟΣΟΧΗ!

 

Το συμβόλαιο «λειτουργεί» σωστά μόνο όταν τα εμπορεύματα που μεταφέρονται είναι ανασφάλιστα! Αν ο υποψήφιος πελάτης σας μεταφέρει ασφαλισμένα εμπορεύματα τότε είναι ακατάλληλο!

Σε αυτή την περίπτωση ο μεταφορέας θα πρέπει αν έχει ασφαλιστήριο συμβόλαιο ευθύνης μεταφορέα και όχι τύπου cargo.

Τα ασφάλιστρα σε αυτή την περίπτωση είναι βάση του τζίρου ναύλων μιας μεταφορικής εταιρείας και κυμαίνονται για τα «καλά» συμβόλαια της αγοράς από 0,50% έως 0,85% επί του τζίρου ανάλογα με την ευρύτητα της κάλυψης.

 

Για αυτά τα συμβόλαια όμως θα αναφερθούμε σε μελλοντική ανάρτηση φιλοξενίας του Πανόρμου.

 

———————————————————————————————————————————

 

Ο Γιάννης Σαμολαδάς είναι σύμβουλος ασφάλισης με εξειδίκευση σε θέματα εφοδιαστικής αλυσίδας. Είναι ασφαλιστής από το 1999 και ιδρυτής των εταιρειών Truck&CargoInsurance και IRM.

Θα είναι χαρά του να συνεργαστεί με όποιον εταίρο επιθυμεί σε θέματα ασφάλισης μεταφερόμενων εμπορευμάτων, αποθηκών και εταιρειών logistics.

Κοινοποιήστε στα παρακάτω:

Newsletter

Κάντε την εγγραφή σας στο Newsletter νέα του συνεταιρισμού.
Scroll to Top